Business

Mange mennesker ønsker større og mere maskerede muskler – både mænd og kvinder. Derfor søger man ofte mod det store internet, eller diverse bodybuilding-magasiner, for at finde det perfekte træningsprogram.

Virksomhed

BodyLab

Telefon

96 525 525

E-mail

kundeservice@bodylab.dk

Webside

https://www.bodylab.dk/shop/frontpage.html

Annonce Virksomhedsprofil - 20. juni

Sådan fokuserer du på opbygning af muskelmasse i din træning

”50% større muskler på 12 uger” lyder måske meget lovende, og hvem vil ikke gerne have hurtige resultater? Problemet med disse programmer er bare, at de ikke er lavet til ”almindelige” mennesker. Sådanne programmer er normalvis designet til bodybuilderen, som bruger 2-3 timer i centeret hver dag, som har trænet en halv menneskealder, og er altså ikke et godt program for begyndere. Derfor kommer vi her med nogle råd, som forhåbentligt vil hjælpe dig med at opbygge muskelmasse.

Vælg et træningsprogram – og hold dig til det

Mange vælger i starten ikke at læse op på træning, før de tager i centeret, og tager derfor afsted uden et træningsprogram. Ofte forløber den første tur i centeret således, at man ikke har et program, men bare vælger den maskine, som ser mest tiltalende ud. Og det er den forkerte måde at gøre det på. Det er nemlig spild af tid, da du ikke har nogen ide om, hvilke øvelser du skal lave for at få en optimal muskelopbygningsproces. Derudover hjælper det også med at forebygge skader, hvis du lige hurtigt får Googlet udførelsen af øvelsen, og generelt får læst op på opbygning af muskelmasse. Læs mere om muskelmasse her.

I starten bør du vælge et relativt let træningsprogram, som indeholder de basale øvelser, såsom dødløft, squat og bænkpres. Det behøver ikke være et vildt fancy program, som tager flere timer at udføre – for så holder du med garanti ikke mere end 3 måneder, før du er kørt død i det.

Giv for Guds skyld ikke op

Du vil i starten sandsynligvis se gode resultater. Det kan sagtens ske, at du lynhurtigt kommer meget højere op i vægt, og at du meget hurtigt løfter meget tungere, end du gjorde til at starte med. Og det er jo sjovt at se – problemet opstår dog normalvis efter et par måneder, hvor ”nybegyndereffekten” stille og roligt går væk.

Efter et par måneder vil du nemlig begynde at se, at dine ”gains” bliver mindre og mindre, og at du opnår resultater langsommere, end du gjorde i starten. Dette er fordi, du i starten ikke har udnyttet din krops fulde kraft, og at du langsomt bare har bygget din krop op til sit nuværende maksimale potentiale – og så er det nu, du for alvor ikke må give op.

Nu skal du blive ved med at kæmpe, også selvom det ser ud til det ingen veje går. Igen er det super vigtigt, at du holder dig til dit træningsprogram, da det kun vil skade resultatet yderligere, hvis du beslutter dig for at prøve et andet.