Business

Hvis du arbejder indenfor detailhandlen, så er du helt sikkert klar over vigtigheden af, at man som ansat yder den absolut bedst tænkelige service.

Virksomhed

Skiltex

Adresse

Ejby industrivej 91c, 2600 Glostrup

Telefon

70 20 40 98

E-mail

info@skiltex.dk

Webside

https://www.skiltex.dk/shop/frontpage.html

Annonce Virksomhedsprofil - 25. juli

Hvorfor navneskilte er så vigtige indenfor detailhandlen

På trods af dette kan den gode service være vanskelig at finde i mange forretninger. Dette uheldige faktum er de fleste detailhandler selvfølgelig udmærket klar over, hvilket til stadighed er noget, som de forskellige forretninger forsøger at råde bod på. Dette gøres for eksempelv via kundebetjeningskurser, ”scripting” (et manuskript, der præsenterer den ansatte med åbne spørgsmål og svar på de mest stillede spørgsmål), korrekt påklædning, og ikke mindst at kunden føler, at han bliver betjent af en virkelig person.

Hvad gør butikkerne for at forbedre deres service?

Der findes en hel del strategier, som de danske butikker benytter for at kunne yde den allerbedste service til deres kundekreds. Udover ovennævnte, så fokuserer mange butikker derfor på at forbedre deres varesortiment, samtidigt med at de tilbyder disse til de bedste priser.

Desuden investerer mange butikker i dag også i computersystemer, der er til for at effektivisere forretningsgangen i butikken. Men det er faktisk noget, der ofte nemt bliver overset, der virkelig kan gøre en forskel for den handlende; og det er at sætte navn på den ansatte med et enkelt navneskilt med butikkens logo.

Navnet på den ansatte er altid vigtigt for kunden

Navneskilte er en vigtig del af kundeserviceoplevelsen, der virkelig kan give kunden en fornemmelse af at blive betjent af et ”rigtigt menneske”. Faktisk viser mange undersøgelser, at kunder reagerer langt mere, når de hører den ansattes navn. Derfor er mange butiksansatte da også trænet til at indlede samtalen med kunden med en kort introduktion, hvor de præsenterer sig selv og samtidigt lægger hånden på navneskiltet. Dette skaber øjeblikkeligt opmærksomhed hos kunden, der i mange tilfælde nu også vil introducere sig selv. Dette gør det hele meget mere personligt og vil automatisk opbygge en slags forhold imellem ansatte og kunde.

Yderligere fordele ved at bære et navneskilt

Ud over dette er der faktisk en hel del andre fordele ved at børe et navneskilt som butiksansat. Men der er flere fordele ved at give dit detailpersonale navneetiketter. Nogle af disse fordele er:

- Et navneskilt er lig med større professionalisme: Når butiksansatte bærer et navneskilt, så er der en klar tendens til, at denne person også vil opføre sig mere professionelt overfor kunden. Dette skyldes jo først og fremmest, at man jo på mange måder ligger hovedet på blokken, når man offentliggør sit navn overfor omverdenen.

- Et navneskilt er lig med personligt ansvar: I forlængelse af ovenstående vil et navneskilt også gøre den ansatte langt mere ansvarlig, idet kunden kan sætte et navn på eventuelle kundeklager. Samtidigt har du også mulighed for at forsvare dig selv, hvis du mener du er blevet uretfærdigt behandlet.

- Et navneskilt er lig med at synliggøre butikkens brand: Et navneskilt med butikkens logo vil desuden være med til at gøre butikken langt mere synlig i bybilledet, samt give den større troværdighed overfor kunden.